Elektrowóz Vectron EU46-504 PKP Cargo

2019-05-28
Elektrowóz Vectron EU46-504 PKP Cargo

Lokomotywa elektryczna seria 193 PKP Cargo, Epoka VI.

Wydanie lokomotywy wielosystemowej.
Model dla prądu stałego z gniazdem PluX22.
Całkowita nowa konstrukcja z wieloma osobno montowanymi częściami.
- Zgodnie z oryginałem wyposażenie dachu.
- Delikatne wózki wagonowe oraz części przeznaczone do montażu
- Metalowe uchwyty ręczne przy wejściach
- Dokładne wydanie dźwięku zależne od wersji prądowej
- Wydanie po raz pierwszy 16bit dźwięku dla jeszcze lepszego wyniku 

Cztery pantografy. Silnik z kołem zamachowym. Napęd na cztery osie, dwie osie z gumkami przyczepności owymi. Gniazdo sprzęgu według NEM 362 z kinematyką krótkiego sprzęgu. LED oświetlenie trzy częściowe biało/czerwone z kierunkiem jazdy zmienne. 

Premiera 2017

Kryty wagon towarowy typu Gbs-x PKP

  • Producent: Roco
  • Nr artykułu: 73929
  • EAN: 9005033739294
  • Skala: H0
  • Spółka kolejowa: PKP
  • Epoka: VI
  • System elektryczny: Prąd stały DC
  • Dekoder cyfrowy: brak
  • Gniazdo sterowania cyfrowego: gniazdo sterowania cyfrowego PluX22
  • Silnik: 5-polowy
  • Koło zamachowe: Tak
  • Ilość osi napędzanych: 4
  • Obręcze gumowe: 2
  • Długość ze zderzakami: 218 mm
  • Typ sprzęgu:
  • gniazdo zgodne z NEM 362 wyposażone w kinematykę krótkiego sprzęgu
  • Oświetlenie czołowe:
  • 3-punktowe zależne od kierunku jazdy / 2-punktowe oświetlenie końcowe zależne od kierunku jazdy
  • oświetlenie czołowe LED
  • Data wydania: 2017

Rodzina lokomotyw Vectron to najnowocześniejsza modułowa konstrukcja Siemensa funkcjonująca na europejskich rynkach kolejowych od kilku lat. 
Są to pojazdy jedno- i wielosystemowe, które z powodzeniem obsługują transgraniczny ruch pasażerski i towarowy. Ich maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 200 km/h.

Zastosowane warianty wyposażenia pozwalają na pracę w różnych systemach zasilania trakcyjnego i w różnych wariantach mocy. 

Vectron łączy to, co sprawdzone, z wybiegającą w przyszłość strategią oraz innowacyjnością. Do jego konstrukcji wykorzystano doświadczenia zebrane przy wcześniejszych platformach lokomotyw Siemens – Eurosprinter i Eurorunner. Wśród nich można wymienić m.in.:

  • Wydajność – przenoszenie siły pociągowej przez czop skrętu
  • Moc – wykorzystanie mechanizmu napędowego z wałem drążonym małego koła zębatego i wielopłytkowym sprzęgłem elastycznym
  • Wytrzymałość – przeglądy cyklu utrzymania poziomu 1. do 3. co 30 tys. km, utrzymanie pojazdu kolejowego na poziomie 4. po osiągnięciu 1,2 mln km.
  • Ekologia – efektywne wykorzystywanie energii hamowania i zastosowanie 
    w konstrukcji pojazdu materiałów, z których 98% nadaje się do recyklingu
  • Bezpieczeństwo – zastosowanie szeregu elementów pochłaniających energię ewentualnego zderzenia i wymienialnego czoła minimalizującego jego skutki i ułatwiającego wykonanie naprawy
pixel